måndag 4 maj 2020

Kostymer

Återkommer till kostymer.



På den här bilden, tagen 1970, kan man tydligt se att jag bär kostym, d v s om man upptäcker mig. Fotot är från postens chefsutbildnings examen.

Foto Nils Lindbergh(?)

Den andra uniformen, den tvärrandiga, är från 1964 när någon hade tyckt att vi skulle ha tvärrandiga ”bovkläder” på oss vid realexamen. Jag har fått in en rejäl halvnelson på brorsan, som då gick på polisskolan(?). Bilden är tagen i exakt rätt ögonblick, för i nästa stund låg jag väl på grusgången. Men – en bild ljuger aldrig!

Här nedan kan man se var jag satt – nr fem från v i andra raden bredvid killen i mustasch, ”Holländarn”. Själv gick jag under namnet ”Starshine”...


4 kommentarer:

  1. Vid den tiden hade jag nog ej hunnit till Örebro. Har inget minne av detta, men en bild säger mer än tusen ord !

    SvaraRadera
  2. Lennart: Jag minns det inte heller, och om man tittar i gamla fotoalbum är det nog fler situationer man glömt än man kommer ihåg.

    SvaraRadera
  3. Mest imponerad är jag över att du samtidigt som du greppade din bror hann le mot fotografen. Det tyder på styrka.

    SvaraRadera
  4. Gunnel: Jag var kanske dopad? Jag har i a f aldrig rosat brottningsmarknaden vid något senare tillfälle.

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...