tisdag 28 april 2020

Nytt rekord!

Nu har jag slagit nytt rekord! Det var nämligen så att jag i fredags morse (f-n vilket planerande det är nu för tiden) upptäckte att jag behövde några varor från apoteket.

Sagt och gjort, jag hittade ett apotek som hade hemleverans. Man skulle göra beställningen på nätet och sedan ringa ett nummer och meddela att man ville ha hemleverans när man fått ett beställningsnummer via mail. Lät ju enkelt och bra.


Men - så började jag ringa. Enkelt – jovisst, en massa val och tolvsiffrigt(!) personnummer varenda gång. Fredag och lördag gick det inte att komma fram på numret, söndag var det stängt. Och nu kommer rekordet – tidigt (ja kl 9 ÄR tidigt för mig) måndag morgon kom jag fram, ”du har nummer 147 i kön". Etthundrafyrtiosju! Med bred marginal personligt rekord!


På em provade jag igen och då gick det bättre. Plats 17 och efter en väntetid på dryga halvtimmen fick jag svar. Nutidens telefoner har ju högtalarfunktion så man kan syssla med annat medan man väntar.

147! Slå det den som kan!

4 kommentarer:

  1. Förr svarade en telefonist när man ringde till ett företag. Har försökt säga upp viasat en gång, det går bara inte kön är hur lång som helst. Om man däremot trycker 3 och vill köpa så svarar dom direkt.
    Retar mej även på myndigheter i Sverige, varje anställd har senaste mobiltelefonen, men hemligt nr. Ring mej sen !

    SvaraRadera
  2. Det är nog ett svårslaget rekord. Men ni var många på måndagsmorgonen som behövde få hem lite medikamenter. Jag blir lätt galen på allt detta knapptryckeri. Min äkta hälft får ringa, han har bättre tålamod.

    SvaraRadera
  3. för några år sedan var jag med om något liknande i kö hos Telia. Kötiden beräknades till ca en timme. Jag lade bara på luren! Ringde flera gånger, men samma visa.
    Men vid mitt Telia-ärende nu i fredags höll jag faktiskt på att tappa luren i förvåning när Telia svarade på ca två minuter. Så ska det vara!
    Ljuva flydda dagar när det ALLTID var en MÄNNISKA i andra änden när av telefontråden!

    SvaraRadera
  4. Samtliga: När jag så småningom kom fram, var det inga problem att snabbt bli kopplad till rätt person. Varför kunde jag inte ringa till henne direkt från början? Allt måste tydligen gå genom en central växel (lokaliserad i Estland?), ett nåls1öga varigenom ingen passerar oskadad.

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...