lördag 14 mars 2020

Fordon


Snöscooter


Här är beviset för att jag en gång i tiden ägt en snöscooter (ja, tre stycken totalt blev det, men den här var snyggast). En Yamaha 440, ”skarasåg” populärt kallad och visst låg det lite sanning i det. Kunde fastna lite varsomhelst i snön och vad det berodde på vet jag inte, kanske viktfördelningen (eller chauffören?).


Jag lyckades hitta bilder på mina andra scootrar också. Skarpa fordon, eller hur?

Idag har jag redan gjort stora affärer. Tre skolådor frimärksklipp till Bastuträsk!

4 kommentarer:

  1. Den där yamaha 440 var ingen skarasåg, det var en bredbandare och en av de bättre då. Snotricken med 9 hästar var även den en fin maskin mycket populär bland samer. Finns lite roliga händelser från din skotertid, men de får stanna inom familjen !

    SvaraRadera
  2. Lennart: Den sista raden tyder onekligen på att du är en sann gentleman!

    SvaraRadera
  3. De roliga händelserna från din tid som scooterförare bör du inte undanhålla dina läsare. Klanterier roar och jag förstår inte varför de skulle vara hemliga.

    SvaraRadera
  4. Gunnel: Hä gå int förklar för däm som int begrip.

    Jag brukade låna stugan på helgerna på vårarna när fam H var i fjällen. Jag fick aldrig nåt skäll av Anita för att det var dåligt städat efteråt, något som tyder på att Anita är en vänlig själ och en
    storsint överseende människa...

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...