fredag 24 januari 2020

Snuva

Förkylning

Befinner mig just nu mitt i en förkylning, hämtad från helvetet. Eller – jag vet var den kommer ifrån, min fru var på ögonmottagningen för två veckor sedan och hämtade den. Ögonläkaren var så förkyld så det var osäkert om det var ögon- eller näsdroppar hon levererade.

Om det nu finns en gud – varför gav hen då människan förkylningar? Vi ska ju vara hens avbild. Går hen omkring med röd näsa? Nä, tänkte väl det.

Mitt huvud är två nummer för stort, näsan rinner som en fjällbäck och tangentbordet har sagt ifrån – icket en droppe till! Nåväl, då slutar jag här.

3 kommentarer:

  1. Fy för förkylningar! Jag lider verkligen med dig och hustrun. Förkylda dagar är bortkastade dagar. Man mår sämre än något katten släpat in. Krya på dig/er!

    SvaraRadera
  2. Efter att själv nyligen haft snuvan från hell så beklagar jag er verkligen. En helt onödig åkomma som man bara måste genomlida.

    SvaraRadera
  3. Annica och Gunnel: Vi tackar för omtanken. Jag är inte förkyld särskilt ofta men då det händer... Fick storsnuvan för ett antal år sedan och bad min husläkare om nåt att sova på eftersom jag varit vaken ett par dygn. Motvilligt skrev hen ut några piller. Jag tog ett, man skulle ta det liggande i sängen, och drogs omedelbart ner i medvetslöshet. Ytterst obehagligt. Resten av pillren fick apoteket tillbaka.

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...