måndag 11 november 2019

Jesus

Mörttjärns-Jesus

sa min fru när hon såg det här fotot första gången. Ja, såna är dom, kvinnorna.

Tänk att man har haft så långt hår, och på rätt plats, en gång i tiden!

Jag är mer flinthårig nu. Antalet hårstrån är detsamma, det är bara det att de numera fått en tendens att växa ut genom näsa och öron i stället för på huvudet. Jag har funderat på att börja fläta näshåret, men det kanske skulle uppfattas som en smula övermaga.

Övriga ställen, där det växer går jag inte in på, det överlåter jag till den eventuelle(a) läsarens egen snuskiga fantasi.

2 kommentarer:

  1. Någon sa till mig att jag gått från att likna en filmstjärna till att idag likna Sara Lidman. Du har nog gått från Jesus till att likna tomtefar. Fotot känner jag igen, Nisse var fotograf och på den oredigerade bilden fanns även din bror och din brorson.

    SvaraRadera
  2. Har inget minne av när detta foto togs, men jag ser ju ut att trivas bra i alla fall. Undrar varför jag censurerat bort bror oh brorson...

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...