torsdag 21 november 2019

Hästavel


 Dalahästar – och hur de blir till

Det här vykortet ingick i en välpackad bananlåda med gamla vykort som jag kom över 1999 i Jönköping. Korten var (och är) en sann glädje i flera år för en frimärks- och vykortsnörd som jag.

Av tjejens klädsel framgår att kortet bör vara 60-tal kanske? Men – den stora frågan – vad gör mannen på bilden? Sysselsättningen kan ju inte ha varit helt resultatlös, det ser man på den imponerande samlingen av föl i olika storlekar i bakgrunden.

Eller är det bara min snuskiga fantasi?

7 kommentarer:

  1. Vykorten var intressantare förr. Men visst har du lite snuskig fantasi.

    SvaraRadera
  2. Gunnel: Lite snuskig fantasi är bättre än ingen fantasi (Gammalt djungelordspråk).

    Lenart: Bråk du måål halvä häst´n einnarn du ha sneckrän fälut?

    SvaraRadera
  3. "Bruuk" sku hä vara. I jär nalta misslögom traitt.

    SvaraRadera
  4. i Gunnels blogg så älskar man Lule hockey, i den här älskar en man en trähäst. Det är kanske samma sak, vad vet jag som är från landet !

    SvaraRadera
  5. Lennart: Huvudsaken är väl att man älskar? Vad älskar man om man är från landet? Utom surströmming?

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...