söndag 6 oktober 2019

Barndom


Barndom

En gång, i ett avlägset hörn av galaxen (Tellusmått latitud 65.27279 longitud 19.06005), närmare bestämt däri Ruberts i Mörttjärn, Malå, satt jag och min kompis G K och ljög för varandra, Vi var båda ytterst medvetna om att vi ljög, men trevligt hade vi. Mitt i denna stund lyckades husägarens systerson att fånga denna bild, vi var ju båda lyckligt omedvetna om att det fanns en kamera i närheten.

Bilden är en av de få jag har från min barndom och jag uppskattar den mycket. Uttrycker barnslig glädje och gemenskap när den är som bäst.

5 kommentarer:

  1. En jättefin bild. Ni är så gulliga i era 50-talsdressar. Gissar att ni kan vara 4 år ungefär.

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt foto! Så glada och lyckliga borde barn alltid få vara.

    SvaraRadera
  3. Huset låg längst österut i byn, och framför oss fanns bara skog och myr i många kilometer. Men vilse gick vi aldrig.

    Inne i huset fanns ett stort skafferi, där vi hittade en intressant burk. Godis! Men burken innehöll sirap, och den rann naturligtvis ut på golvet. Vad göra? Eftersom vi tyckte att det såg ut som fernissa så strök vi ut det på köksgolvet. Mor i huset blev inte så glad när hon kom hem.

    SvaraRadera
  4. Jag har fortfarande kvar ett ärr över höger knä som jag fick då jag kröp under kalleruberts bro. dom reparerade bron och jag lyckades skära upp benet med en spik. Det var inte igår !

    SvaraRadera
  5. Ja, vilka minnen! Däri fusä lyckades jag köra in en föga antiseptiskt rengjord dynggrep genom skinnet under knäet en gång. Men - lite koskit under knäna har väl ingen dött av. Syns numera bara som två små prickar och är inte alls de största knäärren jag har att stoltsera med.

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...