söndag 15 september 2019

Postens Diligenstrafik

Postens bussar

När jag jobbade på Postens Diligenstrafiks huvudkontor i Lycksele tillverkade jag, i samråd med en leksaksfabrik, den här bussen. Idén mottogs med blandade reaktioner, ”Det blir nog ingen succé direkt”. Men oj, vad den sålde! Det blev nästan en miljonaffär till slut, tror jag. Alla postkontor med självaktning beställde och sålde vidare. Kul!

Postens Diligenstrafik, en viktig kulturbärare i norr och ett företag som jag är mycket stolt och glad över att ha jobbat i.

Här nedan några andra miniatyrfordon.




6 kommentarer:

  1. Den bussen skulle jag absolut ha köpt om jag sett den på postkontoret nära mig! Jättefin!

    SvaraRadera
  2. Tyvärr har jag inte kvar någon själv heller. Har kollat på loppisar, men hittills resultatlöst...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har för mig att din syster har en i sin ägo. Hon kämpar ju numera ständigt med att minska prylantalet i hemmet så passa på, vetja´! ;)

      Radera
    2. Vi håller också på med minskandet. Vi bygger om rum efter rum på lång sikt nu när Nahid1e lagt ner sitt utrymmeskrävande företag.

      Radera
  3. Jag har den fina bussen i mitt skrytskåp. Äger även en långtradare och en minibuss med postens emblem.

    SvaraRadera
  4. Härligt. Jag har en lastbil och ett par distributionsbilar också. Vi får ordna en utställning i våra respektive kulturhus så småningom.

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...