tisdag 14 maj 2019

Om datorer m m

Om datorer m m


När man köper en ny dator drabbas man omedelbart av en livskris. Man inser genast att den har finesser som man inte ens kan drömma om och väl därför aldrig kommer att lära mig eller ens att hitta. Jag är en svensk man med självaktning och kan därför inte tänka mig att sänka mig så lågt att jag skulle läsa en handbok. Hur skulle det se ut? Någon skulle ju kunna få för sig att man inte begriper allt på en gång.

Jag har i a f lärt mig att app betyder hemsida. Schwisha handlar om pengar, eller hur? Strima är jag inte riktigt säker på, tror att det handlar om att se på TV.

Det är ju som bekant så att ju äldre vi pojkar blir, ju dyrare leksaker behöver vi... ett faktum som fruar måste leva med, och det kan ju inte alltid vara så lätt. Se bara på allt en del släktingar har skaffat sig…. fast om sanningen ska fram så är väl inte jag den person som ska kasta den första stenen.

Det är suveränt att ha en egen dator. Då slipper man att nöta på den egna samlingen av kulspetspennor.  Jag har skickat mina till Rumänien, som det är mest synd om just nu. F ö fick vi var sin kavaj av en arbetsgivare en gång, en blå sak utan krage men med stor logo. Alla de kavajerna hamnade visst i Rumänien ganska snabbt de också. Givmild ska man vara!

2 kommentarer:

  1. Swisha är jag rätt bra på och kan även stava till ordet. Appar har jag för många av och vet inte hur jag ska ta bort dem. För övrigt har den tekniska utvecklingen även gett mig åtskilliga livskriser.

    SvaraRadera
  2. Nu på slutet har jag sett i reklamen att man lägger mobiltelefonerna på varandra och alla inblandade ser så lyckliga ut. Är det så man "får till det" n f t? Lite torftigt kan man kanske tycka?

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...