torsdag 9 maj 2019

Iakttagelser 2

Iakttagelser 2

Eftersom jag samlat på mig tre dygns erfarenheter av lasarettsvistelse har jag märkt att sanningar som våra förfäder samlat på sig under århundraden fortfarande håller. Deras visdom kan inte nog underskattas. Här har vi ett par viktiga att erinra sig vid motgångar i livet:
Alla olyckor kommer sig av att man inte kan hålla sig stilla på sitt rum.
"Smörsidan upp", sa pigan, tappa smörgåsen i pottan.
Den som har en lever får se.
Man ska inte ropa hej förrän man kommit över ett bäcken. (Stulet från Statoils samlingar av ordspråk)
Den som snarkar högst vinner.
Om du mot förmodan lyckats somna kommer SKÖTERSKAN och ska ge dig ett piller.
05.15 väcks du av nästa piller. Kunde det inte vänta till frukost 07.00?????
Det är aldrig för sent att ge upp.
Jag föddes – och så var det livet förstört.
Jag hoppas att jag inte verkar otacksam över den vård jag beviljats – för det är jag sannerligen.

4 kommentarer:

  1. Ledsen att vi väckte dig så tidigt men du var en så trevlig person att vi började med att väcka dig. Även om jag gärna ser dig igen hoppas jag innerligen att du får stanna hemma hos frun i fortsättningen. Jag är inte alls anonym. Jag är syster Britt!

    SvaraRadera
  2. Du behöver bara komma in på lasarettet så charmar du personalen. Tänk mer på rehab än vackra sjuksköterskor !

    SvaraRadera
  3. Syster Britt:
    Jag var sjuk, jag kände vånda
    varenda månda
    tills jag vaknade upp hos dig:

    Syster Britt, vad du var söt och fin,
    när du kom in till mig och rulla upp gardin
    Och när du tog min hand, då börja pulsen slå
    å hjärtat börjar gå
    Att en man kan känna så.
    Syster Britt, vad du var rar och mjuk
    Jag tror jag aldrig skulle vilja vara sjuk
    När du tog hand om mig
    Så blev jag kär i dig
    Så tur att det var du, ja så tur att det var du
    Syster Britt

    SvaraRadera
  4. Lennart: Ryktet om min enorma charm kl 05.15 på morgonen är betydligt överdrivet, det kan jag försäkra!

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...