måndag 29 april 2019

Iakttagelser

Iakttagelser m m

 

Hört på arenatävling i den extrema glesbygden:


Andra sidan är du klar?
Jaja mänsan, fattas bar!

**


Höjden av social inkontinens?

Jo, det är att pinka i grannens brevlåda.


**

”Mitt brutna ben värker oavbrutet” (gammalt djungelordspråk)

                                                              **

Efter att man jobbat två arbetsdagar blir man tvungen att ta en fyradagarsledighet för att bli som en människa igen. (har iakttagit min fru)

                                                              **

Jag gör aldrig förutsägelser, och kommer inte heller att göra det i framtiden.

                                                             **

Höjden av hjälplöshet = en inlandspolitiker som driver regionalpolitiska frågor.


3 kommentarer:

  1. Det är inte lätt att vara regionpolitiker från landsbygden och tvingas ta beslut som missgynnar det egna samhället eller byn. Man blir grymt hatad. Eller också går man emot sitt partis beslut och blir lika grymt hatad. Det är grymt!

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar. Jag har varit lite offside ett tag, inlagd på lassa m m, men jag hoppas snart vara igång igen.

    Andra än glesbygdspolitiker som har det jobbigt: Tjejer som får fan hemma om dom inte bär slöja, och fan på stan om dom bär slöja. Att ge sig på de svagaste tycks vara tidens melodi.

    SvaraRadera
  3. Gunnel. Glad att du är hemma från "lassa." Där har man inte roligt.

    Synd om tjejerna. Tjejer borde alltid få bestämma själva.

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...