onsdag 22 maj 2019

Ishockey

                  Ska man verkligen hålla klubban så där? Ser ju korkat ut.

 

Ishockey (och lite fotboll)


Jag har en bekännelse att göra. Jag är inte så intresserad av hockey som en Schelletbo bör vara. Spelarna står ju mest i hörnen och knuffas. Hur kul är det? OBS: Denna iakttagelse omfattar även lag från Norrbotten.

Hockey jag sett live:

50-tal uterink: Malå – Skellefteå 0 – tvåsiffrigt. Fick en puck, avlossad av Garvis Määtä, på v hand.

60-tal: Hovet: Sverige – Tjeckoslovakien 0 – 3.

70-tal: Tingsryd – Nacka 5 – 2. I Nackas mål en viss Forsberg från Malå.
Malmberget – Granö 2 -  5. Granö fick 2 man utvisade samtidigt och gjorde 2 mål i spel 3 mot 5.
Arvidsjaur – okänd: Uterink. Resultat bortglömt.
Malå – Norsjö: storseger Malå.

80-tal: Lycksele – Malå 0 – 10. Upphaussad match, fullsatt.

N f t går jag bara på damfotboll. Vi har två bra lag i stan, Morön och Sunnanå. Tjejer som vågar slå en passning framåt, utan att ha sidledspassat 8 – 12 gånger i backlinjen först.  ”Bollinnehav” borde bara räknas när man har bollen på motståndarens planhalva. Bakåtspel över mittlinjen borde förbjudas. Då kanske man kunde få lite fart på de sömnpiller som kallas herrfotboll.

6 kommentarer:

  1. Gillar den snygga bild du dekorerat din blogg med. Klubban i luften säger att spelaren är så lycklig över att tillhöra just denna klubb.

    Har sett en enda fotbollsmatch. Det var i Stockholm och jag har noll koll på vem som spelade. Någon vann tror jag. Sett några herr- och damhockeymatcer i arenan men är precis som bloggaren föga engagerad. Däremot är jag en hängiven läsare av serietabellen. Ovanligt trevlig läsning förra säsongen. Ser fram emot nästa.

    SvaraRadera
  2. Matchen var på Råsunda mellan Norrköping och AIK.

    SvaraRadera
  3. Deppigt med bloggare och kommentarer som tävlar om att inte vara intresserade av god sport. Eftersom jag bor 14 mil från staan med sveriges bästa hockeylag så får väl jag också nöja mej med tabellen.

    SvaraRadera
  4. När jag såg bilden första gången fattade jag inte att det var en hockeyspelare det handlade om. Jag trodde först att det var Adaktusson i färd med att rösta i nån känslig EU-fråga.

    Och - varför ser "hjälmen" ut som en gammal husvagn i uppförsbacke? Frågorna hopar sig.

    SvaraRadera
  5. När frågorna hopar sig kommer svaren. Så såg hjälmarna ut 1977. Spelaren liknar förresten "Jonte" Hedström.

    SvaraRadera
  6. Där har du kanske nåt. Jonte är ju född 1977, så det förklarar i a f babyklubban.

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...