torsdag 11 april 2019

Sjukhus



P g a nån sorts konstig infektion besökte jag vårdcentralen för ett par dagar sedan. De tittade på mig och skickade mig till akuten, som så småningom skickade mig till en infektionsavdelning på lasarettet där jag blev inlagd. Detta tog bara nästan 10 timmar, så tålamod kan vara bra att ha. Och en falukorv i väskan.

Jag hade tidigare hört att sjuksköterskorna gick på knäna, en bild som jag blev rätt besviken på när jag kom upp på avdelningen. Ingen gick på knäna, däremot sprang personalen omkring som skållade råttor men hade ändå tid att vara trevliga mot mig. Där ser man!

Så nu, en illusion fattigare och en erfarenhet rikare, är jag åter i mitt lilla hem och knaprar på diverse tabletter. Akta er för akuten det är mitt slutliga råd!

2 kommentarer:

  1. Väntan blev onödigt lång. Hoppas bara att de tabletter du knaprar ser till att infektionen försvinner. God bättring!

    SvaraRadera
  2. Försöker pigga på mig, men mår inte så bra av pillren. Jag är inte så bra på att vara sjuk. Behöver utbildning.

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...