lördag 6 april 2019

Nysvenska

Alltså: På ren svenska:


Influencern boostar verkligen sitt TM. Mindfulness är bara förnamnet. Fast nåt vidare AW kan det ju inte bli, hen har fel approach. Functional food är inte hens environment. Sustainability är kanske rätt sales-strategy? Eller är Foodcourt rätt buffé? Då kan ju doggybagen vara bra att ha.

Vår HR samlar i a f koncepten av brainstormingen. De ska branda vårt TM. Social advertising blir alltså vår nya best practice. Räkna med en goodie-bag från våra sponsors! Controllern kommer att briefa vid nästa meeting.

Jag inbillar mig att vi kommer att sluta med native advertising och börja med corporate thinking.

Tur att jag har en bra Life Coach här hemma i min Compact Living. Hen kör med brain-training, jag får pusha mina limits. Får credd!


5 kommentarer:

  1. Läst, men inte allt förstått. Svenska språket är svårt.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker faktiskt att jag lyckats rätt bra. Möjligen har jag komprimerat språket en smula. Alla de här orden används ju f n av "de som förstår sig på".

    SvaraRadera
  3. Sant! Det var en skicklig framställning av våra nyord.

    SvaraRadera
  4. Du skulle nog jobba på nyhetstelevision i Stockholm, där används ju alla dessa ord till förbannelse. Nä, tacka vet ja skelletmåle.

    SvaraRadera
  5. Lennart: Stockholm, vill du mig så illa? Fast jag hade mycket roligt när jag bodde där 68 - 70 ungefär. Men nu är man väl för gammal för Tennstopet och de andra krogarna.

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...