onsdag 3 april 2019

Melittasvar

(forts)

                                                       Hermansson

Bäste herr Hermansson

Tillåt mig att framföra mitt djupa beklagande över att den av våra produkter som Du använt i det vällovliga syftet att framställa kycklingsallad tyvärr inte höll måttet.

Vi ber verkligen om ursäkt för att detta missöde drabbade just Dig. Om det varit drottning Silvia eller Gunde Svan hade det ju inte spelat så stor roll, men herr Hermansson, aj, aj, aj….

Som en första åtgärd har vi avskedat den skyldige, plastpåsesvetsare Svensson, f ö en ohängd yngre släkting som jag egentligen aldrig velat anställa, men därtill tyvärr tvingats av släkten.

Som ett ringa plåster på såren bifogas en liten check på 10 000:- samt ett antal aktier i Swedbank (kan med fördel användas lite var som helst, säger vår finansavdelning).

Med vänlig hälsning

2 kommentarer:

  1. Grattis till aktierna i Swedbank. Maken har sina slantar i nämnda bank och jag har mina i Nordbanken. Vi är heligt förb-e, men vi gör ingenting.

    SvaraRadera
  2. Genom åren har jag haft med en massa banker att göra, både med lån och olika former av sparande. Scandia, Ikano, Forex, MedMera, ICA, Nordea och dess föregångare, Handelsbanken och Folksam. Det enda som jag skulle kunna tänka mig att rekommendera är Folksams pensionssparande, men det är väl försent nu?

    När det gäller aktier rekommenderar jag högriskaktier i sydamerikanska knarkbolag. Bra avkastning men mycket chansartat.

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...