lördag 30 mars 2019

Melitta

Melitta


Hej!

Fryspåsarna i bifogade förpackning har ingen botten vilket orsakade att två kilo urbenad grillad kyckling åkte raka vägen igenom påsen ner på köksmattan bara för någon timmar sedan. Och jag som lovat fixa kycklingsallad till hela sällskapet som ska träffas nu på kvällen!

Hur tror Ni det känns, herr Melitta, att i detta utsatta läge försöka plocka ätbara kycklingbitar från ett golv som borde ha städats för länge sedan?

Skall verkligen dessa påsar (priskod bifogas) inte ha någon botten? I så fall borde väl de inte heta ”påsar” eller hur? Ingenting på förpackningen tyder på att botten skall saknas. Om detta är ett utslag av ditt skämtlynne får jag meddela att jag inte fann efterföljderna särskilt lustiga! Man måste fråga sig om Du drabbats av någon form av gubbsjuka?

Tyvärr vet jag inte var och när ”påsarna” har inköpts. Varor av denna typ ser man ju till att alltid ha hemma.

Jag översänder gärna även resten av plast(påse)rullen.

Med vänlig hälsning

(forts följer troligen)

3 kommentarer:

  1. Är herr Melitta ansvarig även för plastpåsar? Jag har för mig att det är han som uppfunnit kaffefiltret.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att kycklingen gick att äta ändå, det beror väl på hur fint sällskap du hade under kvällen. Golvräfsad kyckling går nog ned med en finare lager !

    SvaraRadera
  3. Gunnel: Herr Melitta har ett mycket diversifierat utbud. Bl a plastpåsar, som jag verkligen inte kan rekommendera. Kaffefiltren viker sig ibland under bryggningen vilket inte är bra då vi ju alla vet vilket h-e det är när det viker sig.

    Lennart: Alla tyckte att kycklingen hade ett säreget tuggmotstånd. Al dente, som man säger.

    Och nu är den förb. tidsomställningen här igen. Måste ju vara en av mänsklighetens dummaste uppfinningar.

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...