onsdag 27 mars 2019

Svenska spel

                                         

                                Svenska spel

Hej!

Jag ber att få tacka för den fina pennan som Ni hade vänligheten att skicka mig i samband med att jag korades till Er viktigaste VIP-kund genom alla tider.

Men säg den glädje som kan njutas ogrumlad! Ack, mitt namn är felstavat på pennan. Hermanson står det! Inte Hermansson, med två "s" alltså, ett namn som vi Hermanssons har burit och hedrat i hela fyra generationer nu! Min far tog det en gång i tiden efter sin far, den hedervärde Herman Olofsson, som observera också stavade sitt efternamn med två "s". Här kan man verkligen tala om traditioner!

Jag hoppas att den dag kommer då jag vinner en miljon på stryktipset (eller Lotto, jag är inte så noga) och jag hoppas då också att denna Er förmåga att stryka "s" på pennor inte har smittat av sig så att Ni börjar stryka nollor också. På utbetalningskortet alltså. Observera att 1 000 000 ska det vara, inte 100 000 sedan Ni slarvat bort en nolla "av misstag". Undvik Swedbank, Nordea och övriga skumma banker. Mitt Medmera-konto känns säkrast f n, fast de är ju ena jäfla tråkmånsar på COOP.

Jag emotser en ny penna med namnet rätt stavat. Då jag tyvärr numera inte riktigt vågar lita på Er kommer jag först därefter att returnera pennan med det felstavade namnet så Ni får sudda eller hur Ni nu bär Er åt då Ni stavat fel.

Med vänlig hälsning

3 kommentarer:

  1. Aj då! Felstavat gillar vi inte. Imponerad av din digra brevkonversation med olika företag. Men vad menar du med att COOP är en jäfla tråkmånsar?

    Med vänlig hälsning
    Konsumchefen

    SvaraRadera
  2. Numera måste man undvika allt. Vem ska få äran av att förvalta mina mynt. Bankerna kan vi glömma, det får bli madrassen.

    SvaraRadera
  3. Förlåt Konsumchefen. Jag kom bara att tänka på nKonrad, Kooprachef i Spreintlia. Han sa "delkasko" en gång i min ungdom. Jag har inte kommit över det än.

    Gunnel: Inga mynt i madrassen. Både min arbetsterapeut och min fysioterapeut rekommenderar sedlar. Mynten lägger du i små plastkoppar som så behändigt tillhandahålls utanför COOP (hälsa chefen!).

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...