lördag 20 april 2019

Diskmedel

                                                                         Proctor & Gamble

Hej!

Förledd av marknadskrafterna, reklamens makt och ett rabatterbjudande köpte jag en ”Nyhet Multi-Aktiv Yes Kompakt 30 x Tabletter för maskindisk”. ”Plus” står det också på paketet, ”Diskkraft som doftar fräscht”.

Efter att ha använt dessa tabletter ett tag började jag undra varför porslinet luktade kraftigt diskmedel. Jag provade olika sköljmedel, SUN och Spar Sköljglans men det luktade fortfarande lika oaptitligt om porslinet och då i synnerhet i glasen. Jag har en relativt ny diskmaskin, som herr Electrolux har tillverkat, så den kan man inte skylla på.

Nu har jag gått över till ett annat diskmedel och problemet är borta.

Ni måste förstå, både Ni herr Proctor och Ni, herr Gamble, att så här kan man inte göra ostraffat!

Om jag hade kvitto och kom ihåg i vilken affär jag köpt paketet skulle jag kanske kunna kräva pengarna tillbaka. Men kvitton från affärer, vem spar dem?

Jag antar att ni inte har något samvete, då skulle ni väl inte sälja en så himla usel produkt. Jag har kvar mer än halva paketet och Ni får dem gärna tillbaka om Ni vill ha dem. Meddela bara vart jag ska skicka dem.

Under tiden hoppas jag att Ni sätter era groggar, som jag bekostat, i halsen, och att era skägg må växa inåt och förkväva er.

Med vänlig hälsning

2 kommentarer:

  1. Grymt straff för de som tyckte att deras maskintvättmedel luktade gott, rentav doftade fräscht. Inte visste de att kunden ansåg doften vara en stinkande odör.


    Min barndoms bästa doftminne är en med såpa nyskurad farstubro. Den doften kan inte återskapas då såpan innehöll någon farlig ingrediens som skapade doften och som man tog bort. Numera luktar såpa bara såpa.

    SvaraRadera
  2. Jo, såpan luktade gott. Fast det förminskade ju inte de svåra lidanden jag upplevde när jag tvingades av min kära mor att skura stolar, och i synnerhet de smala ribborna som satt mellan varje stolsben. Totalt onödigt enligt mig. Tantalus hade det säkert lätt jämfört med de kval jag led.

    G K och jag krigade mot varann med DDT-sprutor. Minns inte hur det luktade, men roligt var det.

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...