tisdag 5 mars 2019

Tånaglar och Vasaloppet


Om tånaglar och Vasaloppet


Varför är tånaglar så bångstyriga och egensinniga? Man har sina tår antingen i mjuka strumpor eller ute i det fria. Naglarna klipper och tvättar man ibland och VAD ÄR TACKEN? Jo, en vacker natt känner man att det kliar lite på hälen på den ena foten. Man tar då sin tillit till den andra foten. Med dess naglar ska man klia sig på nyss nämnda häl. Vad händer? Jo, plötsligt har det uppstått en stilettliknande kant på någon nagel som gör att man nästan skär av sig hälsenan på den fot man ska till att klia sig på. Kan detta verkligen vara evolutionens avsikt?


Varför åker så många av mina bekanta det så kallade Vasaloppet? Kan behovet av blåbärssoppa vara så stort? En del år har jag haft fler bekanta i de bakre startfållorna vid starten i Sälen än vad jag har i resten av världen, tror jag. Alla har för det mesta kommit i mål och ingen har försvunnit så jag har inte behövt skämmas särskilt mycket.

Det kan väl inte vara så att de åker för att slippa mig en stund?

2 kommentarer:

  1. Vasaloppet är numera ett norskt mästerskap. Gamle kung Gustav sitter i sin himmel och är glad över att det var just svenska män som jagade honom och inte norrmän.

    SvaraRadera
  2. Ja, då hade han inte hunnit gömma sig i hölass och bli klappad i baken av bondmoror (åh, ljuva tanke!) utan då hade han nog åkt dit rätt snabbt.

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...