fredag 8 mars 2019

Kärleksdebut



  Känsliga läsare varnas

Kärleksdebut
Versmått och andra ev relevanta mått okända
En dag sa Peters fästmö Klara:
”Nu ska vi sluta, oss att spara,
vi ska oss para!”

”Men försiktigt måste du svinga din lax
Med barn vill jag inte bli så här strax
Nu e de dags!”

Tyvärr var det Peters kärleksdebut
Nästan iiiiin – fort-som-fan-ut!
Sprut, sprut, sprut!

- - - Här inträffar en liten paus, vari förödelsen granskas. - - -

”Men titta”, sa Klara, ”titta Peter,
i detta rum måste nu bytas tapeter,
varenda meter!”

”Och lampan i taket är nästan loss
att du ska vara en sådan koloss,
slut mellan oss!”

Berättelsen kunde ha slutat härvid,
men Klaras mamma i rummet bredvid,
hon blev gravid!

Peter får nu pröjsa för Klaras bror,
tills han blivit vuxen och stor.
Tvi för allt hor!


Ja, detta var det som verkligen hände,
när kärlek hos tvenne unga brände.
Ett sådant elände!


3 kommentarer:

  1. Jag kanske ska förtydliga att jag skrivit detta som en hommage till den enda bank som man kan lita på n f t - spermabanken.

    SvaraRadera
  2. En sådan händelse som du beskriver är fullt möjlig. Under sker i kärlekens namn. Vem har inte hört om Jungfru Maria som blev gravid med en helig ande.
    Anonym troende!

    SvaraRadera
  3. Hej Anonym troende. Tyvärr vill inte Gud att jag ska tala om att jag är ateist, men det gläder mig att jag har bidragit till en ny teori om vad som hände i Nasaret 9 månader före Betlehem.

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...