fredag 1 mars 2019

Strandtomter, cykeldäck och bastubad

Om strandtomter, cykeldäck och bastubad

Samma unge bekant som skulle köra Taxi i Stockholm och dricka vin (dock inte samtidigt) frågade mig också hur han skulle få råd att skaffa sig en bostad som motsvarade hans krav. Mitt råd blev:

Strandtomt i Stockholms skärgård med dithörande lämplig husbebyggelse får man säkert råd med i sinom tid. Försök dock att hålla Rockefellers ord i minnet: Pengar är inte allt.
  
**

Samme vän hade problem med sin cykel. Här kan vi kallt konstatera: Luft pyser alltid ur cykeldäck. Man ska vara tacksam att det inte är tvärtom.
  
**

Han ville också veta allt vad jag känner till om flickor. Ett bra råd som jag i hastigheten kom på är: ”Lita aldrig på flickor som…” Och sen kom jag inte på nåt mer. Men bada gärna bastu med dem kan jag säga så här efteråt. Det är trevligt.

2 kommentarer:

  1. Hur kan det komma sig att så många frågar dig om råd? Var har du fått all din visdom ifrån? Äldre släktingar eller människor du mött på din väg genom livet? Frågorna är många och jag väntar med intresse på svaret!

    SvaraRadera
  2. Här förstår jag att du vill att jag ska ange en del äldre och, förvisso, kloka släktingar, men svaret måste nog tyvärr bli: Hä gå int förklar för dem som int begrip!

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...