tisdag 12 februari 2019

Sjukvården

Brev till sjukvården


Hej!

För rätt så länge sedan skrev jag ett brev till Er (se bilaga) med några frågor om mitt hälsotillstånd baserat på de prover Ni tagit från min stackars syndiga kropp. Jag har ännu inte fått något svar från Er. Detta förvånar mig eftersom Ni alltid framstått som exemplariska i Ert sätt att sköta patientkontakterna. Jag kan därför bara tänka mig två olika anledningar till det uteblivna svaret:

A: Ni har inte fått mitt brev p g a slarv från posten eller den interna posthanteringen på Sjukhuset. Om så är fallet tycker jag att vi går ut i ett gemensamt fördömande av vederbörande postala enhet, vilken än det vara månde! Vi ska minsann tillsammans visa dem att varken Sjukhuset eller undertecknad tolererar något som helst postalt slarv på någon som helst postal nivå!

B: Mina värden var så dåliga att Ni på goda grunder antagit att jag redan blivit framliden och därför ansett det vara ett slöseri med resurser att besvara brevet. Om så är fallet anhåller jag att Sjukhuset medverkar till att alla förekommande livförsäkringar utbetalas till min fru, om möjligt före påsk.

Med vänlig hälsning

3 kommentarer:

  1. Det där är enda vägen i Sverige som inte är hastighetsbegränsad. ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken god och höflig ton du använder i ditt brev. Som din nära släkting hoppas jag innerligt att du inte är framliden, det vore förfärligt tråkigt.

    SvaraRadera
  3. Annica, Gunnel: Eftersom min fru inte har fått några försäkringspengar har jag räknat ut att jag inte är framliden, det kan jag lugna er med. Båda de senaste bloggarna är emellertid autentiska, de är bara lite anpassade till den just nu rådande verkligheten. Jag har flera på lager, många myndigheter/företag verkar uppskatta att få den här typen av kontakt med "allmänheten" och ibland händer det att de försöker svara med "samma mynt". Lite humor uppskattas av många, tycks det.

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...