fredag 8 februari 2019

Postorder

Om postorder

                                                        Ett postorderföretag
                                                        (Eller heter det online n f t?)                 
Hej!

I början av förra veckan fick jag ett paket från Er innehållande ett par svarta herrbyxor. Betalning för detta par svarta herrbyxor hade skett i förskott på nätet som det heter numera (ingen fraktkostnad utlovades!). Leveransen var helt OK frånsett att den plastförpackning som påstods innehålla ett par svarta herrbyxor innehöll ett grönt plagg, förmodligen en klänning av modell mindre (jag hoppas verkligen att ni inte tror att jag är lagd åt det hållet). Förpackningen var alltså felmärkt.

Jag ringde Er kundtjänst och fick veta att jag skulle skicka tillbaka det gröna plagget så skulle Ni skicka ett par svarta herrbyxor som jag skulle få hämta på mitt utlämningsställe fredagen den 13:e.

Torsdagen den 12:e fick jag i min brevlåda en räkning på ett par svarta herrbyxor + fraktkostnad.

Fredagen den 13:e fick jag hämta en försändelse på mitt utlämningsställe som innehöll ett par svarta herrbyxor + en räkning på ett par svarta herrbyxor + fraktkostnad.

Jag kan inte tolka detta på annat sätt än att Ni, p g a att Ni märkt en vara fel, anser det lämpligt att jag ska betala den svarta herrbyxan tre gånger + 2 fraktkostnader? (+ telefonkötid + irritation). Jag tillåter mig att tro att Ni har grovt överskattat min generositet och välvilja.

Med vänlig hälsning

2 kommentarer:

  1. Vilket skickligt formulerat brev till den firma som så grymt försökt pungslå dig. Men kanske borde du ha behållit den gröna skapelse som du först fick i ditt paket. Grönt är klädsamt och det behövs lite färg i den manliga garderoben.

    SvaraRadera
  2. I början av 80-talet köpte jag ett fodralliknande klädesplagg, hellångt och jätteskönt att ha på sig, i Turkiet. Minns inte riktigt färgerna, men det var i a f så pass praktfullt att Jehovas baxnade när dom ringde på.

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...