tisdag 18 december 2018

Mat m m

Om mat, män, Kieslowski och olivolja


En ung lesbisk dam som jag känner berättade för mig om en mansperson som tittat på henne på restaurangen där hon åt och utvecklade en teori om att det skulle ha varit den mat hon åt som han tittat på. Jag tillät mig att ställa mig lite tvekande till detta. Män tittar mest på de tre B:na (Ben, bröst, bak), ibland på A (Ansikte), men mycket sällan på M (Mat) när de ser en kvinna. Detta är vetenskapligt bevisat och inte ens det faktum att den här aktuella manspersonen skulle härstamma från Luleå räcker riktigt som bortförklaring.

Hon frågade vidare vad som hänt med Kieslowski. Kieslowski dog därför att han fick en hjärtinfarkt, det är jag 99 % säker på därför att min fru har sagt det. Eller finns det ett kurdspår här också?

Dessutom undrade hon om jag ville berätta för henne om olivolja. Tyvärr har dock marknadskrafterna nekat mig att uttala mig om olivoljans färg- och prisegenskaper. Man framför dock en hälsning: Vi ska vara tacksamma att de (marknadskrafterna) inte gjort den svart!

I inledningen av denna paragraf nämner jag att en kvinna är lesbisk. Missförstå mig inte, jag har inget emot att en kvinna har denna preferens. Men på min mest aktiva tid skulle jag hellre ha sett att alla män utom undertecknad hade varit homosexuella. Tänk vad många kvinnor som skulle ha blivit över åt mig då!

När jag var som värst i tagen beundrades jag mest av femininer som var under 13 år eller över 65. De som befann däremellan behandlade mig av någon outgrundlig anledning för det mesta som luft. Skämd luft, dessutom, de brukade höja näsan ett par tum när de såg mig. Varför? Här skulle jag själv behöva vägledning av någon klok person. Jag har ju tidigare framfört en teori om att det berodde på att jag inte var glasögonförsedd på den tiden, men jag vet inte riktigt om den håller.

I ovanstående stycke finns det troligen vissa läsare som tycker att jag borde ”killa mina darlings”, men det är jag tyvärr oförmögen till.

2 kommentarer:

  1. Den som älskas av mycket unga och mycket äldre kvinnor kan känna sig utvald. Det är bara män av hög kvalitet som får barns och åldringars gillande.


    Frågade min äkte man om han bara stirrade på de 3 B:na när han mötte damer. Nej, var hans svar, jag har problem med synen och så är jag ju från Luleå.

    SvaraRadera
  2. Din kommentar kändes väldigt trösterik, Gunnel. Tack. F ö borde ju din man ha blivit diplomat, han kan tydligen konsten att undvika känsliga frågor.

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...