fredag 21 februari 2020

Dirty Dancing


Rålund

En lördag i livet, när jag inte hade nåt vettigt att göra, skjutsade jag tre ”Torsk på Tallin”-gentlemän till Rålund utanför Arvidsjaur där de skulle återuppleva (återuppliva?) sin förlorade ungdom och sina förslösade(?) liv.



Parkeringen var knökfull, men jag hittade en rätt bra plats och när jag såg klientelet som frekventerade stället tänkte jag: ”Här slösar jag inte bort en entrépeng”. Så jag satt kvar i bilen och lyssnade på radio och pratade med diverse förbipasserande kändisar under kvällen i stället för att gå in.

Mina gentlemän fick inga napp, och jag skulle aldrig ha kommit ihåg den här kvällen om det inte hade varit för att en av dem kom ut, satte sig bredvid mig, suckade, tog en klunk ur sin fickplunta och sa:

”Hä jär sä trångt att man få int flaska dell mån”.

Då är det trångt.

5 kommentarer:

  1. Få väl hoppas att det fanns några nyktra chaufförer med tanke på den överfulla parkeringen. Dansas det i Rålund idag?

    SvaraRadera
  2. Enligt vanligtvis välunderrättade källor är det slut på orgierna i Rålund, Arvidsjaur. Om man däremot googlar på Rålund så finner man att det finns en hel del intressant verksamhet i Rålund, Norsjö...

    SvaraRadera
  3. Ujuj, där var det fullt ... på alla sätt. ;)

    SvaraRadera
  4. Ett tag var det så mycket folk i Rålund att det var p-förbud 15 meter från asfalten på RV 95. Folk dansade till och med på vägen utanför och det var allmänt uppsluppet p.g.av hembränt m.m. Danserna upphörde för ca
    20 år sedan.

    SvaraRadera
  5. Annica och Lennart: Den gången jag var där var hela fotbollsplanen(?) full av bilar och massor av människor trängdes i den relativt lilla byggnaden. Undrar vad brandskyddet tyckte? Och - hur många besökare de hade tillstånd för?

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...