fredag 1 november 2019

Nordea

Nordea

Strax före Olympiska spelen i Vancouver blev jag tillfrågad om jag ville vara med i deras tidning och berätta hur det skulle gå för Stockholmsbörsen det året (2010). Som tack fick jag den här mössan (för liten för mig och mina stora tankar), men den passade min fru.

Nordeas Olympiafond, som lanserades samtidigt som mössan, blev inte mycket att hänga i julgran skrev bl a Privata Affärers Sofia Ullerstam. En av de sämre fonderna. VM däremot blev en riktig framgång för de svenska idrottarna. Deras blågula, virkade mössor gjorde också succé. Min fru fick massor av frågor var hon hade fått tag på den.

Att jag ser ut som jag flörtar på nästan alla bilder beror på att jag har mycket starkare brytningsfel på v glas. V öga ser mindre ut på bilderna (OK, det händer också att jag flörtar).


2 kommentarer:

  1. Klart att jag med mitt outvecklade finanssinne satsade på Olympiafonden. Jag har den väl kvar fortfarande om den inte har bytt namn.

    SvaraRadera
  2. Fonden hade (har?) relativt höga avgifter och så gick (går?) ju en del till våra olympier. Du får vara glad att du till viss del bekostat medaljerna, och det är ju inte dåligt.

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...