tisdag 1 januari 2019

Kylskåp m m


Existentiella frågor

 

Eller gåtor kan man kanske kalla det.


Äter Alexander Bard soppa? Och i så fall hur?

Vad heter Kim Jung Uns frisör?

Hur kan man vara säker på att lyset slocknar inne i kylskåpet när man stänger kylskåpsdörren? Jag är själv för stor för att kunna krypa in och stänga dörren och se efter. Jag har försökt lura små barn i grannskapet att kliva in i mitt kylskåp för att kontrollera, men hittills har det bara lett till obehagliga missförstånd.

Det är inte så roligt när de små arma liven skrikande rusar ut ur min lägenhet. Det har behövts mycken god takt och ton från min sida för att reda ut de anstormande föräldrarnas aggression och gjuta olja på vågorna.

2 kommentarer:

  1. Bards soppkonsumtion är naturligtvis av stort intresse, men mest imponerad är jag över att du hittat ett så tilltalande foto av honom.

    SvaraRadera
  2. Gunne1: Jag är ju själv mustaschförsedd så jag vet vilka bekymmer den kan ställa till med vid födointag när den blivit tillräckligt lång.

    Jag kommer att återkomma om vad som hänt med kylskåpet vid ett senare tillfälle...

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...