söndag 9 december 2018

Skidåkning. Råd till unga 6.

Skidor


Lite har det förvånat mig att svenska skidförbundet inte hört av sig för att få goda råd av mig när det gäller träning av unga skidadepter. Här, i all korthet, har jag presenterat mina två första huvudregler. (Det finns fler om dom ber mig snällt).

  1. Ät inte gul snö. (Gammalt djungelordspråk). 
  1. Låna inte läppcerat av norskor. 
OK. Nu har jag presenterat mina sex första råd till ungdomen i denna blogg. Återkommer förmodligen under samma rubrik, men i fortsättningen ska jag vara mer allmängiltig, det lovar jag!

3 kommentarer:

  1. Ser verkligen fram emot dina råd. Förväntar mig kunnig information i ämnen som religion och politik.

    SvaraRadera
  2. Tack Annica! Och Gunnel: Inget skrämmande ämne är mig främmande!

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...