tisdag 7 april 2020

Reklam

Med åren har jag börjat förstå att ju mer värdelös en vara är, desto mer reklam måste man ha för att kunna sälja den. Ta t ex Cura sovtäcke. Jag har bekanta som köpt det, och de är allt anat än nöjda. Finns det f ö någon som kan hålla sig för skratt när Börje Salming i sin hittills bästa skådespelarroll säger: ”Jag trodde aldrig…” Dramaten nästa – knappast. En besvikelse helt igenom.


Allting går att sälja med mördande reklam – kom och köp konserverad gröt, Olrogs visa från 40-talet, är fortfarande aktuell, kanske mer än någonsin.


Bondfångare kallades de förr föraktfullt. Nu har det blivit ”fint” att lura folk och titeln varierar, från Art Director och uppåt. Och värst är det just nu på spel- och dobbelmarknaden, där man tycks ha tappat all sans och allt förnuft. Vem betalar all denna reklamdiarré tror du, kära spelare (läs förlorare)?

5 kommentarer:

  1. Den bästa reklamen hittills är Leif GW-s vinreklam. Den är kul.

    SvaraRadera
  2. Lennart: Har inte sett. Men jag kan förstå att det krävs mycket reklam för att sälja det blasket.

    Annica: Tack! Det är ju roligt att få vara med.

    SvaraRadera
  3. Värst är väl ändå reklamen för Maria. "Jag fattar" och "Hur kan någon spela på något annat än Maria", sagt av amatörer som absolut inte tror på Maria och inte heller har någon chans på Dramaten. Hatar spelreklamen.

    SvaraRadera
  4. Gunnel: Nej där blir det nog ingen Oscar utdelad. Personligen har jag en dator tillgänglig bredvid så jag tittar på annat under reklamavbrotten. Men man hör ju eländet.

    "Send Ninja" och "reser till Grekland" var det längesen jag hörde?

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...