fredag 6 september 2019

Blommor

Blommor

Förutom mat (som jag lade in bilder på i mitt förra inlägg) brukar folk (ta t ex min högt ärade syster) lägga ut vackra bilder på dito blommor. Jag vill ju naturligtvis inte vara sämre utan ber att få presentera några som vuxit hos oss i år.

(Jag ber samtidigt att få erkänna att jag inte har haft något med saken att göra. Mitt blomsterkunnande är inte så stort. Men jag kan skilja på en röd och en gul tulpan! Och fingerborgsblomma!)


De vita längst upp är mina favoriter. Så lätta, så fina, så eleganta, så skira klockor. Men vad de heter? Då får vi fråga någon annan.

2 kommentarer:

  1. Vet inte heller vad den fina vita klockan heter. Före 2011 var blomsterfotografering min hobby. Efter 2011 är det vatten och solnedgångar som gäller. Trots att jag bloggat i nästan 10 år har jag aldrig publicerat bilder på mat. Det är dags nu.

    SvaraRadera
  2. Ser fram mot dina potatis- och kåldolmsbilder. Och - visst har du några fina Mazetti kakao-ögonburkar att visa? Eller försvann de i flytten?

    SvaraRadera

  Philip Morris Varför finns det något så korkat som cigaretter? Vi cyklade till Rönnliden, Gunnar och jag...